Well HALLO

HEEY!!
Förlåt för uppdateringen, men den här gången kan jag faktiskt skylla på att tid inte funnits!
Anyway, i förrgår tävlade jag och Easy första gången, det berättar jag mer om senare!
Igår red jag först Easy på en skrittrunda i skogen och sedan fick det bli litegrann i paddocken.
Hon var en DRÖM. Det märktes att hon var lite off efter tävlingen och inte lika, amen vad ska man säga? Inte lika... överpigg, hehe;) Men ändå, guldstjärna får hon både för igår, i förrgår och förr förrigår.
 
Juste, jag berättade inte hur det gick med ridningen dagen innan tävlingen va? Alltså på torsdagen. 
Men först ska jag säga igen att onsdagens hoppning slutade i ilska, vilket inte kändes bra för att jag skulle hopptävla om två dagar och jag hade förlorat ALLT självförtroende.
Så istället för att rida ut dagen innan tävling, var vi tvungna att hoppa igen, för att få det att gå bra.
Och det gick bra, det gick riktigt bra! Vi hade ställt upp 2st 2-kombinationer, en på varje långsida.
Hon drog inte, hon stack inte, hon slängde inte upp huvudet, hon drog inte ner huvudet och bockade direkt efter hindrena, som hon hade gjort dagen innan. Hon tog alla förhållningar, väntade på mig och lyssnade på mig. Så mitt självförtroende var på topp igen, så då ställde jag såklart upp i tävlingen! Men den ska jag somsagt berätta mer om sen.
 
Easy är så himla duktig just nu och det känns som att hon är lugnare efter att ha fått hoppa ordentligt igen efter 9 veckor! Stackarn, inte fått göra det bästa hon vet på 9 veckor. Men hon får ju skylla sig själv som alltid ska skälla ut andra hästar i hagen;)
 
I höst kommer hon troligtvis på stå i en egen hage, som hon gör just nu. Vill för det första inte ha mer skador på henne och för det andra så blir hon bara arg när en annan häst ska dela hage med henne. Hon är väldigt självständig.
 
Har också planerat in att vara med i en hoppgrupp på stallet där jag står, där tränaren är Sofia, som tävlar 145cm i hoppning. Kommer också ta privatlektioner för henne. Har också bestämt mig för en dressyrtrnare som står i "mitt" stall. Jag blir helt paff när jag ser henne rida, det ser helt magiskt ut och hon kan verkligen dressyr! Det tänkte jag också berätta mer om sen!
 
Nej, nu borde det här inlägget få lida mot sitt slut så hörs vi senare!


Godmorgon förresten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0