The Christmas TAG




Lucka 18: Christmas TAG
1. Pepparkakor eller lussebullar? 
Gillar båda jättemycket, men jag älskar saffran så lussebullar får det bli!
 
2. Skumtomtar eller knäck?
Mår illa av tanken på knäck, och skumtomtar är ju så goda så ja, ni fattar svaret;)
 
3. Ischoklad eller marsipan?
Inget av dom...
 
4. Köttbullar eller prinskorvar?
Prinskorvar!
 
5. Julkorv eller julskinka?
Julskinka!
 
6. Lax eller sill?
Lax är gott, sill är äcklande, tycker jag. Så lax!
 
7. Revbensspjäll eller Janssons Frestelse?
Gillar inte Janssons, så revbensspjäll får det bli även om jag inte är så förtjust i det heller precis. Även om jag älskar kött, eftersom att det i princip bara är ben..
 
8. Paris eller Alladin?
...
 
9. Sylta eller pastej?
Inget av dom... :/
 
 
10. Glögg eller julmust?
Inget av dom...
 
11: Rödbetssallad eller dopp i grytan?
Inget av dom... Haha, vad mycket "inget av dom" det blir nu;)
 
12. Ris a la malta eller risgrynsgröt?
Rigsrynsgröt...
 
13. Äpplemos eller senap?
Äpplemos.
 
14. Hemma eller borta?
Hemma! Men det är kul borta också, Thailand till ex ;)
 
15. Utomlands eller Sverige?
Sverige, men att fira jul och nyår i Thailand var inte dåligt precis:D
 
16. Ge eller få?
Nu ska jag vara ärlig och inte bara spela med alla som skriver "självklart så är det roligare att ge", jag tycker det är roligt att ge, ja, det tycker jag. Men, det är med handen på hjärtat 100 gånger roligare att få och det kan jag gissa att dom flesta innerst inne också tycker. ;)
 
17. Mysteriet på Greveholm eller dieselråttor och sjömansmöss?
Mysteriet på Greveholm var ju bästa julkalendern ever.
 
18. Chokladkalender eller paketkalender?
Chokladkalender:)
 
19. Plastgran eller äkta?
Äkta ofc!
 
20. Arne Waise eller Ernst?
Vet inte...
 
21. När vill du att första snön ska falla?
Alltså man vill ju att det ska vara snö på vintern liksom, men det kan vara kul att första snön faller natten till julafton så att man vaknar som ett barn på julafton på julafton och sedan ser att det är helt vitt ute. ;)
 
22. Har du någonsin haft en grön gräsmatta på julen?
Japp... och solsken och blommor på träden i trädgården hos min farmor...
 
23. När tycker du att det är dags att pynta?
Jag längtar till att pynta så jag skyndar mig gärna, men egentligen är det väl rolgast att pynta på kvällen innan julafton... Eller nej, julstämingen måste komma före, så några dagar innan.
 
24. Finns det något mindre du vill göra av denna julen?
Va?
 
25. Vilket färgtema tycker du passar bäst på julen?
Rött, vitt och mörkgrönt!
 
26. Kan du komma på något negativt med julen?
Nej... Finns det något negativt?
 
27. Blir du oftast mättad när julen är slut eller vill du ha mer jul?
MERA JUUUUL, man kan inte få nog av jul!
 
28. Vad brukar framkalla mest stämning på julen/december?
Klapparna under granen helt klart...! Spänningen stiger liksom! :')
 
29. Leker du i snön, åker pulka eller bygger snögubbar?
Man kan aldrig bli för gammal för det!
 
30. Vilken är din favorit julfilm?
Ehhm... jag vet inte....
 
31. Klär du dig fint på julen?
Mm, jaa..
 
32. När öppnar du dina julklappar?
På julafton såklart? Nej, men typ så fort jag får chansen och lyckats tjata till mig att vi ska öppna innan kalle anka för det är det tråkigaste som finns och jag har inte sett ett enda avsnitt i hela mitt liv för jag vägrar för att jag vill bara ÖPPNA MINA JULKLAPPAR!!!!
 
33. Julönskning?
...
 
34. Vilken är din favoritjullukt?
Åh, sån hära apelsin med såna här frön i eller vad det är, jaja, här kommer en bild så ni fattar vad jag menar:

35. Vad heter din/dina favoritjullåtar?
All I want for christmas och Last christmas...
 
36. Gör du snögubbar?
Alltså jag har ju gjort tappra försök och lyckats lite halvdant ibland men jag tror att jag gett upp just den karriären nu, snögubbsbyggar-karriären...
 
 
37. Favoritjulkalender?
På TV? Mysteriet på Greveholm!
 
38. Konstigaste julklappen?
Jag önskar mig inget konstigt så jag får inget konstigt haha;)
 
39. Vad är viktigast på julen?
JULKLAPPAR!
 
40. Hur är din jul?
Bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0