Hästlista/ TAG 2014

Denna lista borde kanske ha lagts upp innan det blev 2015, men men:)

Vad är ditt bästa hästminne 2014?
Svar: Fick min älskade Easy Action, min själsfrände för alltid♥️

Ditt sämsta minne?
Svar:  Easy blev skadad och kunde inte ridas på mer än 2 veckor på sommarlovet medans alla andra red och badade, och jag var orolig att detta skulle vara en skada som kan ta 7 månader att läka. Som tur var så var det ju inte det!

Har du köpt några hästar?
Svar: Ja, eller Easy köptes i december 2013, men det visste ju inte jag och jag träffade henne första gången 2014. Så ja, jag säger det.

Sålt några hästar?
Svar: Nepp.

Vem har du tränat för?
Svar: Sofia, min hopptränare och Maria, min dressyrtränare. :)

Hur har du utvecklats som ryttare under 2014?
Svar: OJ! Sjukligt mycket, verkligen, sjukligt mycket. Och jag har utvecklat precis ALLT!

Hur har dina hästar utvecklats?
Svar: Easy är ju redan en väldigt erfaren ponny som tävlat högt osv. Men hon har väl utvecklats genom att böja anpassa sig till lilla mig som inte alls är lika duktig som hennes förra ägare.

Vilken häst har varit bäst under året?
Svar: EASY! ♥️♥️♥️

Vilken häst har du stått närmast?
Svar: EASY!♥️♥️♥️


Har du träffat folk som har haft fördomar om dig under året?
Svar: Oh, jadå! Mer än något annat år;)

Har någon häst varit sjuk eller skadad 2014?
Svar: Easy hade som sagt en skada som gjorde att hon inte kunde ridas på 2 veckor.

Har du träffat några kända ryttare?
Svar: Nellie B, min gudinna, 3 gånger faktiskt! Först på Gbg horseshow, fick autograf, sedan gick jag förbi kön på Sweden horseshow och frågade om jag fick fota henne. Och sedan stötte jag på henne när hon skulle ut där ifrån och ingen annan var där, så jag har tre bilder på Nellie!


Har du stött på några problem under 2014?
Svar: Hmm, hästmässigt, ja, skadan på sommaren och så skadade jag ju handleden nyligen så jag inte red på 6 dagar.

Vilken tävling har varit den bästa?
Svar: hmm, jag tror det var halloween-hoppningen. Hoppade högre, hade utvecklats mer jämfört med kräft-hoppningen.

Har du förändrat något under 2014 i ditt träningsupplägg?
Svar: Ehm... Ja, jag har ju egen ponny igen nu så ja, 2013 gick jag ju på ridskola...

Har du förändrats mentalt något under året?
Svar: Oh ja, jag är mycket säkrare, har starkt självförtroende och ja, jag är mig själv i alla lägen.

Vilka tre saker är de bästa sakerna du lärt dig under året i träningssammanhang?
Svar: Hmm... Jag vet inte..

Vilka saker har du lärt dig under hästsportssammanhang?
Svar: Ingen aning. Eller alltså, det mesta egentligen. Förut var det ridskola och innan det var jag ju liten och mamma gjorde i princip allt i stallet, jag red bara lite. Nu får jag ta och klara ALLT själv, varje dag.


Vilken tävling har varit den sämsta?
Svar: Ingen.

Vilken placering är du mest stolt över?
Svar: Ja, alltså jag kom ju tvåa i min första LD.

Vad var ditt dyraste inköp?
Svar: helt klart mina free jumps!

Vad har du köpt mest av, alltså i kvantitet?
Svar: hehe, schabrak;)

Dina tre mest använda produkter 2014?
Svar: free jumpsen, mina marinblåa JH collection-ridbyxor och mina rosa HV polo-ridstrumpor.

Någon ny produkt som du börjat använda under året?
Svar: Free Jumps.


Vad är det högsta du tävlat under 2014?
Svar: 75cm, LD omhoppning alltså.

Vilken häst har du kommit närmast 2014?
Svar: EASY♥️♥️

Vad kommer du sakna från 2014?
Svar: Sakna? I hästväg kan jag ju göra samma sak igen, eller ännu bättre, utvecklats och göra BÄTTRE saker. Om man inte tänker i hästväg så är det väl en del andra saker...


Vilka är de bästa företagen du jobbat med under året?
Svar: -

Vilken är din snyggaste tävlingsoutfit från året?
Svar: Min marinblåa kavaj, vita ridbyxor (såklart), och mitt vita schabrak.

Din fulaste tävlingsoutfit?
Svar: -


Vad är det sämsta som hänt under året?
Svar: HAHA, nu kommer detta igen, Easys skada.

Årets bästa ryttare?
Svar: NELLIE BERNTSSON! Går in och vinner alla sina klasser i Falsterbo på en häst som hon bara suttit på några gånger innan, vilken prestation!

Har du lärt känna några nya människor?
Svar: Japp, många!

Är det någon tävlingstabbe som du minns?
Svar: Mm, nej. Eller detta kanske inte gills men jag var påväg att hoppa fel hinder, men i sista sekund sa jag åt min superhäst att svänga förbi fort;)

Vad har du för mål med vardera häst 2015?
Svar: Jag har ett mål, eller mer än wish, och det är att starta LB någon gång under året:)

Vad är ditt mål som ryttare 2015?
Svar: Sluta vara nervös när jag rider mot hinder och kunna se avstånd bättre, för då skulle jag sluta vara rädd.

Hur kommer ditt häst-år se ut 2015?
Svar: Jag vet inte riktigt hur det kommer se ut, men mycket tävlingar hoppas jag på!

Vad kan du lova dig själv inför 2015?
Svar: Svår fråga, man vet aldrig vad som kan hända eller vilka hinder man stöter på, men att hoppa några LC där jag inte känner nervositet för hinderna och kan känna att jag tyckte det bara var roligt och inte läskigt inne på banan, och bara kunna njuta av ritten utan rädsla!




Kommentarer
Postat av: Alice

Gott nytt år! Hoppas du får ett jätte bra 2015 Jennifer!! :D

Svar: Åh tack detsamma!
Jennifer Lindberg

2015-01-01 @ 15:35:05 / URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0