Plan 2015

I detta inlägget kommer min "plan" för 2015 inom olika kategorier, lite wishes, lite mål. Enjoy!
 
Träning: Jag ska träna två ggr i veckan (då menar jag styrka, situps, armhävningar, rygglyft mm.), när det blir varmare ska jag springa en av dessa gånger. Jag ska öka träningen successivt och till våren ska jag börja träna tre ggr i veckan istället.
 
Ridning: Hoppträna 1 gång i veckan, så länge det inte är styltsnö eller is på banan. Vara modigare. Och dp menar jag inte att jag inte ska bli rädd om hon skuttar lite, för trust me, det är många dagar hon leker brutal rodeo och jag börjar ofta asgarva inombords (fast det borde jag inte, jag borde säga till henne skarpare istället, inte inombords då, utan på riktigt). Utan jag menar när jag rider mot hinder, inte vara så himla nervös för hur det ska gå, hon kan hoppa långt och stort och då får jag väl acceptera det då, men inte innan sitta och vara rädd för något som inte ens har hänt. Dressyrträna minst 1 gång i veckan och helst två. Fortsätta jobba på att få form lite snabbare, och inte behöva sitta och jobba för att få fram det i 30 min, det ska komma snabbare. Ofta gör det det, men det måste vara ännu säkrare.
 
Och verkligen LÄGGA TID i stallet, nu ägnar jag redan hela mina eftermiddagar där, men bli mer effektiv så jag hinner att göra mer.
Wishes (ridning) 2015: 
♦Hoppa LB (90cm)
♦Starta en lätt klass i dressyr bara för att det är kul och för att vi är sjukt bra på dressyr! ;)
Mål: 
♦Hoppa flera LC som känns bra!
♦Få placering i LC.
♦Förra året var första året jag behövde eget grönt kort och jag har inte tagit något än, så det ska jag göra väldigt snart för att kunna uppfylla målen ovan.
 
Bloggen: Rent allmänt hålla kvalité på inläggen och på bloggen i övrigt. Massor av bra inlägg och uppdatering! Vara mer "här och nu" med inläggen, och lite mer spontant slänga iväg ordentligt lägesupdate medan jag är ute på språng, Stiga högt med med bloggen. Läsarantalet ska öka en hel del. Mer åsiktsinlägg. Lägga ännu mer TID på bloggen.
Mål: 
♦Innan 2015's slut ska läsarantalet gångras med 10. ;) 
Wishes: 
Att bloggen möjligtvis pryder någon lista och att fler får upp ögonen för den!
 
Övriga mål/ wishes: 
♦Planera min tid bättre och bli effektivare. Prioritera det viktigaste och inte alltid det bekvämaste eller roligaste. Det blir ändå roligt sen när man ser resultat för att man ägnat tid åt det viktiga.
 
♦"sommarjobba" för att få pengar som slinker direkt ner i spargrisen.
 
♦Lägga mina pengar på VIKTIGA och BRA saker, inte krimskrams, och det mest behövliga först.
 
♦Lämna det personer som jag under 2014 märkt bara tar energi och glädje. Sånna ska jag inte ägna min tid åt och det tar bara energi som jag kan lägga på betydligt bättre saker.
 
♦Äta mer och och äta nyttigare. Detta betyder INTE att jag kommer dissa min stora dos godis! Jag ska äta mer frukt och grönt, ta 3 mackor istället för 2 och gå upp i vikt!
 
Så, det var väl det! Vad har NI för mål/wishes/planer 2015?
 
 




 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0