Shopping på Granngården, Horze och Hööks 10/1-15

I lördags var ju jag och morfar och shoppade en del på granngården, Horze och Hööks. Tänkte berätta vad jag köpte och visa bild på några utav sakerna.
 

Nya ridhandskar, då "skinnet" på mina har gått bort och det är nylontyg under tror jag, det är iallafall ett väldigt halt tyg. Horze, 139kr:
Gud vad annorlunda de såg ut på bilden, men jag antog att det måste vara dem eftersom att inga andra såg ut som dom ska. Det ser ut som att dom är i mocka, men det är fakeläder. Supersköna, inte setla, tunna och funktionella!
 

Dom här vita benskydden, tog storlek ponny och framskydden var förstora, finns ju ingen annan storlek än shetland att välj på då, men det funkar ju inte;) Såg dom och dem var pyttesmå. Får tyvärr lämna tillbaka dem och hitta några andra vita skydd, bakskydden satt perfekt... fast det gör i princip alla bakskydd på Easy. Horze, bakskydd och framskydd sammanlagt ca 230kr.
 
Fanns ingen bild på normal form på dom vita bakskydden, så dom är den här formen, fast vita, kan visa bild på dom vita som inte är rätt form också.
 

Jag köpte även en så len borste som jag kunde hitta på hööks, tycker pälsen får så fin glans när man borstar med en superlen naturborste! 119kr
Allroundborste Showmaster®
 
En lädertvål från Ekol, som verkligen behövdes, allt jag äger, som är i läder, behandlar jag som om det vore min bebis;) 59kr
Lädertvål Ekol
Även min favoritsmörja med följa med hem igen, eftersom att den tog slut för ett bra tag sen och efter det köpte vi det som visade vara världens sämsta smörja. Det var så fett att sadeln och tränset, och allt annat för den delen, var kladdigt och klibbigt i en vecka efteråt, typ. Men nu har jag min älskling igen, som är en vit smörja, som är den BÄSTA! 129kr
Läderbalsam Horseman´s One Step Absorbine
Vi köpte även lite svampar och sånt.
 
Kommer nog inte visa något från granngården för det är nog lite tråkigt att se. Det var iallafall bara kraftfoder, några plastlådor till mitt skåp, plastburkar till kraftfodret, en stor tunna att ha kraftfodret i i sadelkammaren, anti-bite eftersom att Easy gillar att leka bäver i boxen, en till vattenhink för hon dricker upp allt vatten i boxen och då behöver hon mer, och juste, på hööks köpte jag två himalayasaltstenar också. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0